Thursday, December 11, 2008

jujur

persoalan yg sering ditujukan kpd saya semenjak 2-3 hari ni:
nak kena pindah ke?
tak tahu lagi. tunggu arahan
tapi bila terlalu kerap soalan ini ditujukan, saya sendiri jadi gundah gulana. lantas, saya fikir saya tidak perlu lagi jujur kpd diri sendiri.

nak kena pindah ke?
tak kot, minggu depan jalan ok la tu.. rumah saya jauh sikit dari tanah runtuh. lagipun binaan apartment saya atas bukit batu. saya yakin rumah saya selamat.

tu dia, pjg lebar kenyataan saya skrg.
utk menyedapkan hati sendiri. entah lah. sampai bila.

berita hari ini pakar menjangkakan akan berlaku lagi runtuhan dlm masa 6 bln lagi.
bapak tanya dan saya jawab............. menyebabkan bapak terdiam.
bapak memahami situasi saya. dia tahu rumah itu usaha saya hasil dari bantuan dia sendiri.
saya berharap semuanya ok. InsyaAllah

2 comments:

Miss BumbleBee said...

bait-bait dr lagu Percaya Diriku -Ella

ku percaya diriku
tentukan demi masa depan
ku percaya hatiku sendiri oh..

ku percaya diriku
walaupun adanya cabaran
ku percaya hatiku sendiri yeah!

Unknown said...

hati aku sentiasa percaya!!