Friday, October 09, 2009

separuh nyawa

budget bulan ni bakal berlari. bulan lepas raya tanpa duit raya sumbangan MoF. bulan ni melabur pula pada ayang saya yg satu tu. yg ke 50,000km. hutang plastic makin menimbun. di tambah pula dgn aktiviti joli katak. maklum la kakak angkat balik kampung bulan ni. takkan nak biar akak nyanyi ‘if i were a boyyyyyyyy’ sorang2. tadi terima email yg menyatakan ayang akan tamat tempoh bergerak secara sah atas jalanraya awam bulan dpn. bulan dpn juga nafkah cik mah bukan lagi di potong dari akaun hari tua saya. gaji bulan ni pun masuk sprt biasa; 25hb. adeh… parah. pada si baju biru saya merayu, keluarkan lah sedikit isi mu. bulan ni je. dah gaji nnti saya janji ganti balik. aik, mana hilangnya buku biru saya??
tahun ni masuk tahun ke-7 saya bekerja. dari saat saya mula bekerja hingga kini, saya kurang bijak merancang kewangan. peningkatan mungkin ada. tapi masih ditahap lemah. kalau diberi skala 1-10, saya pilih skala bodoh.
penanda aras petrol mula berkelip, tgk wallet ada la sekeping wang seringgit. hmm… plastic lagi la jawapnya. hehe






cheers!!
(oh, sedih!)

3 comments:

Cik Nila said...

banyak plastik ko ek?? mana plak ko dpt tau, gaji masuk on 25hb?

Unknown said...

menurut sumber yg blh dipercayai (ehem, sapa lg..) tiada keistimewaan deepavali ini. adeh.. sakit weh.

Miss BumbleBee said...

hiks.

gaji awal pun parah beb.
bulan depan masuk 25th nov.


takpe.

usaha tangga kejayaan
yg penting ikhlas
sebab ganjaran kita tatau dalam apa bentuk.