Tuesday, November 24, 2009

angkat tangan dan jawab

motivasi tingkatan 5 sodozen tahun lalu.
bersama dr. shukri apakebendantah.
pakar motovasi ini bertanya: "apakah yg org ini hendak lakukan? sblm dia memulakan kerjanya dia berlari, bersenam, bersukan, angkat berat dan mcm2 lg supaya badannya berpeluh dan aliran darahnya laju dipam jantung. warmin up."
saya menjawab sambil menjerit; "chess!" - salah pakar jawab.
lantas ramai pelajar lain menjawab (dgn penuh sopan) dgn pelbagai jawapan. lumba basikal, badminton, main bola, hoki, mcm2.
tiba-tiba kawan sblh saya mengangkat tgn dan pakar memandang ke arahnya lantas kawan saya menjawab "catur.."
betul, awak dpt hadiah.
aik, tadi aku dah jawab???
pakar menjeling ke arah saya dan berkata: "lain kali angkat tgn dulu baru jawab. jgn jawab mcm samseng!"
ia memberi kesan kpd saya hingga kini..

No comments: