Thursday, June 11, 2009

tong gas

kisah tong gas:

1. kakak ipar saya bercerita, semasa memanjat gunung kinabalu, ada seorang makcik bekerja di checkpoint kinabalu. tugasnya mengangkat tong gas. sedang tercungap-cungap kakak ipar saya cuba memanjat, makcik itu sudah 2 kali memintas. sambil menjunjung tong gas di bahu. dahsyat. tangkas.

2. seorang uncle menggunakan tong gasnya utk membaiki truk nya yg rosak. tong gas itu mungkin dia amibil setelah wifenya bising knp tak tuka lagi tong gas. wife nya tak dpt terima alasan uncle ini bahawanya truk rosak dan tak dpt pegi kedai. lalu utk mensenyapkan wife yg bising, uncle ini ambil tong gas mereka yg kosong lalu menggunakannya sbg alat memanjat a.k.a tangga..

3. tong gas kat umah saya tak pernah berganti walaupun dah 2 tahun. betapa malasnya saya masak!!

kawan2 cadangkan saya masak2 ujung bulan ini. saya setuju. jadi, mari beramai-ramai dtg umah masak dan mkn.

No comments: