Tuesday, August 25, 2009

ulangtahun di bulan puasa

ulangtahun kali ini berbeza sedikit. jatuh pada bulan ramadhan.
tahun kebelakangan ini saya tidak kisah dgn sambutan harijadi. walaubagaimanapun, sambutan ini tetap meriah bersama rakan dan keluarga. mungkin satu hari nanti saya sendiri akan terlupa ttg hari lahir saya.
masih ingat masa kanak2, saya tidak sabar menunggu ketibaan 25 august. setiap tahun pasti ada majlis bersama rakan2 ataupun keluarga. namun hal ini semakin berkurangan apabila saya mula meniggalkan rumah bila usia mula menjengah 16 tahun.
kini usia saya sudah 28 tahun. ada yg kata masih muda, ada yg kata tidak lagi muda. umur itu subjektif pada yg menilai. mungkin kah umur sekadar angka?
pada angka 28 tahun ini, apakah yg telah saya lakukan? berbuku kah "cerita" saya? saya sendiri tidak berani menilai..
terima kasih semua atas ucapan, sumbangan dan galakan yg diberikan hingga hari ini.

moga tahun depan jika pjg umur, saya lebih bijak menilai hidup. insyaAllah..

No comments: